Wymiana pasków klinowych
Wymianę paska klinowego przeprowadza się wówczas, kiedy stary jest na tyle zużyty, że ślizga się po napędzanych nim kółkach pasowych, albo ma tyle różnych uszkodzeń, pęknięć iż grozi w każdej chwili zerwaniem.
Zbyt słabo napięty pasek da znać o sobie głośnym piskiem, zwłaszcza przy zimnym silniku i po nocnym postoju. Luźny pasek również może być powodem niedoładowania akumulatora. Natomiast zbyt mocno napięty pasek będzie miał mniejszą trwałość i dodatkowo znacznie szybciej zużyją się łożyska kół pasowych, gdyż będą pracowały pod zbyt dużym obciążeniem. Pasków klinowych może być kilka, każdy napędzający inne urządzenie lub jeden bardzo długi napędzający wszystkie urządzenia pomocnicze. Wymiana paska w większości samochodach jest dość prostą czynnością, więc można się pokusić o wykonanie jej samodzielnie. Nieco trudności może sprawić mała ilość miejsca w komorze silnikowej, ale wówczas tylko czas wymiany będzie nieco dłuższy.