Blog

Wymiana sprężyn zawieszenia

Ponieważ sprężyny zawieszenia w trakcie eksploatacji samochodu stopniowo tracą swoje właściwości, szczególnie w starszych samochodach zaleca się ich wymianę parami na jednej osi pojazdu. Jeśli wymiana sprężyny musiała nastąpić wskutek mechanicznego uszkodzenia zawieszenia, na przykład gwałtownego najechania na nierówność drogi i pęknięcia sprężyny, dobrze jest sprawdzić na koniec geometrię zawieszenia....
Czytaj dalej

Wymiana płynu hamulcowego

Płyn hamulcowy jest higroskopijny. Oznacza to, że jest podatny na pochłanianie wilgoci, łączenie się z wodą. Celowo ma taki, a nie inny skład, aby przeciwdziałać powstawaniu tzw. korków parowych (które tworzą się, gdy płyn się gotuje) i korozji metalowych części. Już 1% wody w płynie hamulcowym oznacza, że znacznie spada jego temperatura wrzenia, a skuteczność hamowania zmniejsza się nawet o 15%....
Czytaj dalej

Wymiana oleju w skrzyni biegów

Regularne wymiany oleju w silniku to dla większości kierowców chleb powszedni. Każdemu w końcu zależy by „serce” jego auta pracowało jak najdłużej. Jednak wymiana oleju w skrzyni biegów przez wielu posiadaczy aut jest traktowana jak niepotrzebna fanaberia. Nic bardziej mylnego. Stary olej w skrzyni biegów oznacza gorsze smarowanie, chłodzenie oraz nie chroni tak dobrze przed korozją....
Czytaj dalej

Wymiana filtra kabinowego

Przyczyną parowania szyb w aucie z reguły jest wilgoć. Najczęściej wilgoć w aucie zbiera się jesienią oraz zimą, gdy za oknami pada deszcz lub śnieg. Wilgoć przenoszona jest do auta na przemoczonych ubraniach lub butach kierowcy i pasażerów. Niestety nie ona jedna odpowiedzialna jest za parowanie szyb – bywa, że przyczyną jest zapchany filtr kabinowy oraz brak regularnego używania nawiewu w aucie....
Czytaj dalej