Blog

Wymiana sworzni wahacza

Częstą przyczyną głuchego, metalicznego stuku dochodzącego z przedniego zawieszenia pojazdu jest uszkodzony sworzeń wahacza. Najczęstszą przyczyną uszkodzenia tego elementu jest rozszczelnienie osłony gumowej przegubu kulowego, co z kolei powoduje wprowadzenia do niego wody oraz zanieczyszczeń i w wyniku korozji pojawia się luz, który podczas jazdy po nierównościach przekształca się w wyżej opisany stukot....
Czytaj dalej

Wymiana wahaczy (tulei)

Po pewnym czasie eksploatacji możemy samochodu zacząć odczuwać stukanie pochodzące z zawieszenia podczas jazdy po nierównej nawierzchni oraz lekkie szarpanie w czasie ruszania.. Niestety, część kierowców jest zdania, że "to tylko stuka". Jest to bardzo niebezpieczne, ponieważ im bardziej zużyte są tuleje, w szczególności z przodu samochodu, tym gorsze są właściwości jezdne, ponieważ zmienia się geometria kół (przód samochodu się obniża a koła ustawiają się pod mniejszym kątem względem nawierzchni....
Czytaj dalej

Wymiana łączników stabilizatorów

Na skutek przejeżdżania przez nierówności drogi, łączniki ulegają wybiciu, co objawia się uciążliwym stukaniem podczas jazdy. W takim przypadku konieczna jest wymiana uszkodzonych łączników. Zaleca się robić to parami, gdyż żywotność łączników jest do siebie zbliżona i awaria jednego oznacza rychły koniec jego odpowiednika, znajdującego się po drugiej stronie samochodu....
Czytaj dalej