Naprawa przekładni kierowniczej
Przekładnia kierownicza, potocznie maglownica to określenie zębatkowej przekładni kierowniczej, która przenosi ruch kierownicy na ruch mechanizmu zwrotniczego i w rezultacie skręt kół. Zamienia ona ruch obrotowy na ruch postępowy. Jest z powodzeniem stosowana w większości współczesnych samochodów.
W celu wymiany przekładni należy podnieść samochód i zdemontować jego przednie koła. Następnie należy odkręcić od obu zwrotnic końcówki drążków kierowniczych. Jeśli samochód wyposażony jest we wspomaganie układu kierowniczego należy także rozłączyć przewody hydrauliczne, prowadzące od pompy wspomagania do przekładni. Następnie odkręcane są obejmy mocujące przekładnię kierowniczą do nadwozia samochodu, najczęściej do ściany grodziowej oddzielającej komorę silnika od kabiny. Montując nową przekładnię należy zadbać o założenie nowych poduszek gumowych mocujących przekładnię. Należy także napełnić układ wspomagania nowych płynem hydraulicznym. Montaż nowej przekładni przebiega odwrotnie do procesu jej demontażu.